Saturday, July 19, 2014

V 10 Plus Water Based Peeling [review]

Hello everyone~ ^^
Hopefully you won't get bored with my tons of reviews :p Lately I have no sufficient time to play with my eyeshadow and join any MUC :( I wish I can create new tutorial again very soon!

Anyway, I'm here to talking about my latest peeling product from V 10 Plus ^___^
Some of you probably have known about this brand, and some maybe didn't. V 10 Plus is a Japanese skincare brand :) I have reviewed their 2 products HERE.

Good news for us, because V 10 Plus has officially "invading" Indonesia XD
It's V 10 Plus Water Based Peeling~
Packaging
For Indonesian market, V 10 Plus released this product not in their usual tube, but in 10 sachets wrapped in a folder. Jadi ini bukan sample ya sodara-sodara ^___^ Khusus untuk Indonesia, V 10 Plus ngga ngeluarin packaging dalam bentuk tube, tapi dalam bentuk 10 sachets yang dimasukin di satu map.
Tujuan ditiadakannya packaging yang tube adalah, untuk mengurangi cost / biaya yang ada, sehingga harga jual produk juga bisa lebih murah :)

Descriptions

Feature:
V 10 Plus Water Base Peeling contains rice extract and seaweed extract.
Without harsh scrub, V 10 Plus Water Base Peeling is able to remove dead skin cells, clean and brightens skin instantly

Active Ingredients:
- Rice extracts
Natural source from some types of anti-oxidants: Tokoferol, Tocotrienols, Gamma Oryzanol, Phytosterols, Polifenol and Squalene. It againsts free radicals and help to prevent anti-aging.
- Seaweed Extract
Seaweed is able to prevent anti-aging and mineral substances in seaweed also can moisturizing skin.


Apa perbedaan Water Based Peeling dengan Chemical Peeling?

Water Based Peeling terbuat dari Esktrak Beras dan Rumput Laut yang Efektif Mengangkat Sel Kulit Mati dan Membuat Wajah Cerah Seketika.

Water Based Peeling ini juga sudah menjadi produk perawatan kulit resmi untuk Ajang Miss Singapura 2013.

Water Based Peeling, tidak mengandung:
AHA: komponen yang mengadung rantai hi
droksi di posisi alfa. Dalam penggunaan jangka panjang AHA membuat kita lebih rentan terhadap bahaya sinar UV. AHA juga dapat menyebabkan kulit kita menjadi sensitif terhadap sinar matahari, jadi lebih gampang terbakar.

GLICOLIC ACID / ASAM GLIKOLAT: Alpha Hydroxy Acid (AHA) yang digunakan dalam banyak produk untuk kulit berminyak.
Bahaya menggunakan Asam Glikolat adalah Meningkatkan risiko kulit terbakar, Iritasi kulit, dan Mengubah Warna Kulit.

BHA: Asam salisilat yang bisa merawat kulit berminyak dengan membuka pori-pori yang tersumbat dan menetralkan bakteri.
Bahaya penggunaan BHA adalah kulit kering, iritasi kulit, sakit kepala, napas cepat, telinga berdengung.

TCA: banyak digunakan dalam chemical peeling untuk pengelupasan tahap medium.Untuk efek samping penggunaan TCA kulit wajah sedikit bengkak, terutama pada awal pemakaian, kulit menjadi kering, dan dapat menyebabkan luka bakar.

Phenol: zat kimiawi yang paling keras digunakan dalam pengelupasan pada tahap dalam.Efek samping penggunaan Phenol adalah pembakaran kimiawi pada kulit yang terbuka.
(credit: V 10 Plus' newsletter)



How to use?
Just like another peeling products ^^ It's simple to use and you can use this Water Based Peeling for 1-3 times a week

Ms. Nina Chui
V 10 Plus Ambassador 2013
Miss Singapore Friendship International 2013


As you can see.. these are 10 sachets of V 10 Plus Water Based Peeling ^__^
The good side of this kind of packaging is: Travel-friendly. One sachet is for 1 time application, but if you have small face, you might can use it for 2 times :p

Packaging jenis yang kayak gini sangat mudah dibawa-bawa pas travelling atau berpergian :D 1 sachet biasanya hanya bisa dipake untuk 1 kali pemakaian, tapi kalo punya wajah yang kecil, kurasa bisa dipake untuk 2 kali pemakaian :p

You can get 10 beauty tips from Mrs. Akiko Yokota (V10 Plus Founder) behind the sachets

Price
Normal price is IDR 270,000 but we can buy this product for ONLY IDR 98,000 (promotional price)
So, each sachet costs IDR 9,800 :)

Two of her tips (Mrs. Akiko Yokota):
1. Use peeling to remove dead skin cells 2-3 times a week for moist skin
2. Unremoved dead skin cells can obstructs nutrition absorption of skincare products

directions & ingredients list
Made in Japan
Content: 2ml / sachet

Texture
It has quite thick and liquid texture. Easy to spread and won't hurt our skin :)
This peeling isn't painful at all!

Scent
Since it's chemical fragrance free, it's YAY for me ^___^
Dunno how to describe it well, it has faint calming scent and almost non-scented :D
Is it a good news for sensitive skin owner? Hehehe

Performance
It can removes my dead skin cells very well :) my skin feels so soft afterwards,
I don't see any significant brightening effect (maybe because my skin tone is quite fair already?)
But, it also helps me to reduce the blackhead and whitehead appearance ^.^




Pros (+)
+ Free from chemical substances (good for our skin)
+ Travel-friendly
+ Removes dead skin cells well
+ Soothes skin
+ Smoothens skin

Cons (-)
- Quite pricey
- Small content in every sachet
(Aku lebih senang kalo isinya banyak, kalo isinya sedikit harus diirit-irit XDD)

Rating:

I absolutely RECOMMEND you try this peeling if you have sensitive skin and love to travel a lots :D
It's definitely convenient to bring good peeling products in sachets size ^__^


------------------------------------------------------------------

Where to buy?

V 10 Plus Indonesia
HP / Whatsapp: +6281286967999
LINE ID: v10plus_indonesia
BB Pin: 7CFFA628


------------------------------------------------------------------

Thank you V 10 Plus for letting me try this product! ^_^
Thanks for reading everyone! Love you all!


Disclaimer: this product was sent to me for review purpose. I'm not being paid to write this review. However my opinion are 100% honest and based on my personal experience :)

5 comments:

  1. wah mahal juga ya ^^.. kalau gak salah merk korea juga ada kan yang mirip2 ini eon?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyaa.. mungkn karena bahannya jg beda yaa.. :)
      apa ya? ga inget kalo ada yg mirip2 ini >.<

      Delete
  2. Kereeen bener mih kaya nya peeling.. Mau ikutan cobaa juga shel..

    ReplyDelete
  3. Aku udah pake ini 4kali dan wusss wusss bikin kulit kinclong. Kalo kamu kan dead skin cellnya white gitu kan, kalo aku sampe warnanya kusam huahahaha. Mukaku kotooooor :')

    Sweetlikeapeach.blogspot.com

    ReplyDelete

I do appreciate every comment of yours :D
Thanks for visiting my blog! Enjoy~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...